Sunnah Nabi - Potong Kuku

Assalamualaikum dan Selamat Pagi kepada semua penghuni alam maya ni.. Arini yang indah ni aku nak kongsi sedikit info tentang sunnah nabi yang selama ini kita tidak sedar akan kebenarannya. Ianya berkaitan dengan kuku tangan dan kaki kita.

Sebelum aku pergi lebih jauh, jom kita tengok gambar kuku dulu, mana la tau kot2 ade yang xkenal kuku tu ape.. hehe..

Inilah kuku manusia.. kita la kan.. so sekarang meh la kita sama2 baca info dibawah ni...

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang,
dosanya sama seperti memelihara sekandang babi !!!! ..oppss
khinzir lembut sikit , jika kesemua jejari kita menyimpan kuku
yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk
kesemua babi-babi tersebut..... potonglah kuku anda.

SUDAH BACA??? TINGGALKAN KOMEN YE!!! LIKE SKALI TAU!!!..

Perkara Pelik ²



Assalamualaikum... Jam kat pc aku sekarang pukul 7.40pm, dan sekarang aku nak kongsi sesuatu yang kita mungkin kita tak pernah perasan dan mungkin kalo benda tu ada depan kita pun, kita buat tak tau je. Banyak perkara pelik dah aku alami dan aku jumpa bila aku pergi kemana-mana. (ape yang aku mengarut ni) Ok2.. straight to the point kata org putih.. jom tgk ape yang pelik aku jupe tu.. :)
 
kita mesti penah makan buah ni kan? ni la buah pear.... banyak khasiat buah ni tp aku xnk citer pasal khasiat dia... gambar diatas adalah buah pear yang normal dan slalu kita jupe.. try tengok buah pear kat bawah ni.. amacam?? ape yang korang fikir??... (aku tau ape korang fikir)
 
Buah pear ni aku beli kat SAE(korang mesti xtau kan) haha.. dah la ni buah yang last masa tu.. Dengan bayaran rm2.00, aku beli la.. aku kan suka buah ni.. sebelum aku makan, capture la dulu bentuk buah yang pelik ni.. memang pelik kan???


Ok!!!.. Sekarang, benda pelik kedua aku nak citer ialah tentang pokok yang aku jupe masa aku balik bercuti kat kampung aku... kalo korang kenal pokok ni kiranya korang memang bgs la.. hehe.. meh kita tengok sama2 ape yang pelik pada gambar pokok ni.. ---->
 
Inilah hasilnyer kalo da digabungkan pokok 1(xtau nama) dan pokok semalu.. memang pelik kan, camner la 2 pokok yang berlainan boleh bercantum camtu.. anyway.. tu semua kuasa Yang Maha Esa.. aku rasa bertuah gak la dapat tengok pokok ni.. lagipun pokok ni dekat umah aku je pun.. hehe.. tp sekarang xtau la pokok tu ada lagi ke x.. 

Itulah sahaja aku nk korang tau, semoga kita sama2 sedar yang kat dunia ni memang banyak benda pelik.. hehe.. thanks for reading this article..


p/s: Kalo korang pun ada jupe benda pelik camni, share la k.. pape pun, jangan lupa komen k..tq..


SUDAH BACA??? TINGGALKAN KOMEN YE!!! LIKE SKALI TAU!!!..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...